Nuti- ja digipädevused

Õppe- ja kasvatustegevuse põhieesmärgid nuti- ja digipädevuste osas:

  • Koostöö
  • Kommunikatsioon
  • Loovus
  • Kriitiline mõtlemine
  • Probleemide lahendamine

Valdkonna nuti- ja digipädevused sisu:

  • Laste digi- ja tehnoloogia oskuste kujundamine.
  • Programmeerimisalaste baasteadmiste loomine.
  • Õppekasvatustegevuse mitmekesistamine.
  • Loovuse, koostööoskuse ja kriitilise mõtlemise arendamine.
  • Meediakasvatuse rakendamine õppe- ja kasvatustegevustes.
  • Nuti- ja digivahendite turvaline kasutamine.

Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel ja korraldamisel:

  • Lähtume lapse vanusest ja võimekusest.
  • Valime valdkonna temaatika lapse igapäevaelust ja teda ümbritsevast keskkonnast.
  • Suuname last ümbritsevat virtuaalmaailma ja digivahendeid märkama.
  • Harjutame probleemilahendamise oskusi, mis kaasnevad tehnoloogia kasutamisega.
  • Suuname last materjale ja vahendeid säästlikult ja heaperemehelikult kasutama.
  • Suuname last kriitiliselt mõtlema, arutlema selle üle, millest robotid koosnevad, miks on inimestel roboteid vaja, milliseid roboteid on maailmas olemas, millistes valdkondades saavad robotid inimesi aidata.
  • Jälgime, et laps rakendab õppeprotsessis erinevaid meeli ja suudab seeläbi õpitavast paremini aru saada ning rohkem meelde jätta, eriti abstraktseid teadmisi omandades.
  • Lõimime erinevaid tegevusi: võrdlemist, modelleerimist, mõõtmist, arvutamist, vestlemist, ettelugemist, kehalist liikumist, kunstilist ja muusikalist tegevust digi- ja robootika vahenditega.
  • Jälgime, et laps saab ehitada ja programmeerida midagi, millel on tema jaoks tähendus ning ta saab omandatud teadmisi kasutada oma järgnevates tegevustes.

Kokkulepped:

  • Kasutame tehnoloogiat ja robootikavahendeid mõõdukalt ja tasakaalustatult koos mängu, liikumise ja loovate tegevustega, st eesmärgipäraselt, mitte meelelahutuseks.
  • Valime vahendid ja tegevused, mis sobivad laste vanusele, arengutasemele ja individuaalsetele vajadustele.
  • Laseme lastel olla on robootika- ja digitegevustes aktiivsed osalejad, mitte vaatlejad.
  • Pakume praktiliste ja mänguliste tegevuste kaudu digi- ja robootika ülesandeid, mis arendavad koostööoskust, kriitilist mõtlemist, loogikat ja loovust.
  • Räägime digiturvalisusest.
  • 6-7-aastsed lapsed osalevad meeskonnana lasteaia ROBO-Olümpial, kus lahendavad erinevaid ülesandeid kasutades eelpool nimetatud roboteid.
Viimati uuendatud: 11.12.2025 14:10