Nuti- ja digipädevused
Õppe- ja kasvatustegevuse põhieesmärgid nuti- ja digipädevuste osas:
- Koostöö
- Kommunikatsioon
- Loovus
- Kriitiline mõtlemine
- Probleemide lahendamine
Valdkonna nuti- ja digipädevused sisu:
- Laste digi- ja tehnoloogia oskuste kujundamine.
- Programmeerimisalaste baasteadmiste loomine.
- Õppekasvatustegevuse mitmekesistamine.
- Loovuse, koostööoskuse ja kriitilise mõtlemise arendamine.
- Meediakasvatuse rakendamine õppe- ja kasvatustegevustes.
- Nuti- ja digivahendite turvaline kasutamine.
Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel ja korraldamisel:
- Lähtume lapse vanusest ja võimekusest.
- Valime valdkonna temaatika lapse igapäevaelust ja teda ümbritsevast keskkonnast.
- Suuname last ümbritsevat virtuaalmaailma ja digivahendeid märkama.
- Harjutame probleemilahendamise oskusi, mis kaasnevad tehnoloogia kasutamisega.
- Suuname last materjale ja vahendeid säästlikult ja heaperemehelikult kasutama.
- Suuname last kriitiliselt mõtlema, arutlema selle üle, millest robotid koosnevad, miks on inimestel roboteid vaja, milliseid roboteid on maailmas olemas, millistes valdkondades saavad robotid inimesi aidata.
- Jälgime, et laps rakendab õppeprotsessis erinevaid meeli ja suudab seeläbi õpitavast paremini aru saada ning rohkem meelde jätta, eriti abstraktseid teadmisi omandades.
- Lõimime erinevaid tegevusi: võrdlemist, modelleerimist, mõõtmist, arvutamist, vestlemist, ettelugemist, kehalist liikumist, kunstilist ja muusikalist tegevust digi- ja robootika vahenditega.
- Jälgime, et laps saab ehitada ja programmeerida midagi, millel on tema jaoks tähendus ning ta saab omandatud teadmisi kasutada oma järgnevates tegevustes.
Kokkulepped:
- Kasutame tehnoloogiat ja robootikavahendeid mõõdukalt ja tasakaalustatult koos mängu, liikumise ja loovate tegevustega, st eesmärgipäraselt, mitte meelelahutuseks.
- Valime vahendid ja tegevused, mis sobivad laste vanusele, arengutasemele ja individuaalsetele vajadustele.
- Laseme lastel olla on robootika- ja digitegevustes aktiivsed osalejad, mitte vaatlejad.
- Pakume praktiliste ja mänguliste tegevuste kaudu digi- ja robootika ülesandeid, mis arendavad koostööoskust, kriitilist mõtlemist, loogikat ja loovust.
- Räägime digiturvalisusest.
- 6-7-aastsed lapsed osalevad meeskonnana lasteaia ROBO-Olümpial, kus lahendavad erinevaid ülesandeid kasutades eelpool nimetatud roboteid.
Viimati uuendatud: 11.12.2025 14:10