Õppe- ja kasvatustegevus

 

Lasteaed Päikene moto: 
Soe päikesekiir igasse päeva!

 

MISSIOON:

On olla pere toetaja pakkudes lastele nende individuaalsust arvestades väga häid
arenguvõimalusi hoolivas ja koostöises õpikeskkonnas, kus kvalifitseeritud personali toel on
hoitud ja tugevdatud lapse tervist ning soodustatud tema igakülgset arengut.

VISIOON:

Päikese lasteaia turvaline, keskkonnasõbralik ja innustav õpi- ja mängukeskkond toetab
nüüdisaegse õpikäsituse rakendamist.

PÕHIVÄÄRTUSED:

▪ turvalisus – pöörame tähelepanu vaimsele, sotsiaalsele ja füüsilisele turvalisusele
▪ hoolivus – hoolime ja näitame seda välja, märkame ja aitame
▪ koostöö – tegutseme koos lapse jaoks parima õpi- ja mängukeskkonna loomisel
▪ sõbralikkus – oleme viisakad, usaldusväärsed ja heatahtlikud

ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE ÜLDEESMÄRK

on tagada lapse igakülgne ja järjepidev areng koostöös koduga, toetades lapse üldoskuste ja valdkondlike oskuste kujunemist ning arengut, luues kuni kolmeaastase lapse puhul eeldused hakkamasaamiseks lasteaias ning kolme- kuni seitsmeaastase lapse puhul eeldused põhihariduse omandamiseks ja edasijõudmiseks igapäevaelus.

Lasteaiapäev algab ühise HOMMIKURINGIGA,
mis aitab lastel sujuvalt päeva alustada, loob turvalise ja toetava õhkkonna ning annab ülevaate eesootavatest tegevustest.

Teeme nii:

* Laste tervitamine nimepidi, märgime, kes on kohal, kes puuduvad
* Kalendri ja nädalapäeva ülevaade
* Ilma vaatlus
* Tunnete ja kogemuste jagamine
* Teemakohase küsimuse arutelu
* Päevakava tutvustamine
* Laul, liikumismäng või salm
* Ringi lõpetamine, üleminek õppe- ja kasvatustegevusele või mängule. 

PROJEKTÕPE

Õppimine on laste jaoks tähenduslik, kuna nad saavad küsida ja uurida teemasid, mis neid huvitavad ja mille nad on ise algatanud. Maailma avastamine käib läbi mängu, katsetamise ja ühise tegutsemise. Lapsed osalevad aktiivselt uurimisküsimuste sõnastamises, tegevuste planeerimises ja otsuste tegemises. Õpetaja on juhendaja ja toetaja, kes suunab lapsi lahendusi leidma, mitte ei paku neile valmis vastuseid.

Eesmärgid:

Lapsed...

…avastavad ja uurivad enda jaoks olulisi ja huvipakkuvaid teemasid.
…osalevad aktiivselt uurimisküsimuste sõnastamises ja probleemide lahendamises.
…tegutsevad koos kaaslastega, arendades koostöö- ja suhtlemisoskusi.
…kasutavad erinevaid meeli ja meetodeid, et paremini mõista ja kogeda uuritavat teemat.
…väljendavad oma ideid ja loovust erinevates tegevustes nagu meisterdamine, dramatiseeringud ja kunst.
…rakendavad omandatud teadmisi ja oskusi igapäevaelus ja mängus.
…tunnevad end õppimisprotsessis aktiivsetena ja kaasatutena ning saavad olla ennastjuhtivad õppijad. 

Teeme nii:

* Projektiplaanid on esimesest päevast alates kättesaadavad ELIIS-is ning visuaalselt esitatud rühma seinal „Päikese avastuskiirte“ kujul.
* Projektiplaan kasvab koos projektiga.
* E-päevikus kirjeldavad õpetajad igapäevaselt laste õppeprotsessi, vähemalt kord nädalas lisavad fotosid õppeprotsessist, mängudest, õppekäikudest, valminud ühistest kunstitöödest jm.
* Laste kunsti- ja kirjatöid, intervjuud, fotod tegevuse käigust jms säilitatakse lapse kunsti- või kasvumapis.
* Neli korda õppeaastas annavad õpetajad projektide kohta põhjalikuma tagasiside video, plakati või PowerPoint esitluse näol. Esitluste lingid lisatakse ELIIS-i, kus need on kättesaadavad nii lapsevanematele kui ka kolleegidele.
* Pikemad, üle kahe-kolme nädala kestvad projektid lõpevad alati lõbusalt ja tähenduslikult – näiteks lõpupeo, õppekäigu, põneva külalise või muu inspireeriva ettevõtmisega.  

ÕUESÕPE

Võtame osa Tartu Ülikooli liikumislabor ja Liikuma Kutsuv Kool õuesõppe nädalatest; algatame terviseteemalisi projekte; korraldame spordinädalaid, 6-7-aastastele lastele traditsioonilist Pika-Sirge-Jooksu, võtame osa üle-linnalistest tervist edendavatest spordisündmustest. Projektid, mis kestavad kaks nädalat sisaldavad vähemalt ühte õuesõppepäeva.

Eesmärgid:

Lapsed…

…omandavad tervislikke eluviise läbi liikumise, värskes õhus viibimise ja looduses olemise.
…õpivad loodust märkama, mõistma ja väärtustama.
…kogevad õppimist moel, mis soodustab loovust, mõtlemisoskust ja iseseisvust.
… kogevad erinevaid liikumis- ja tajuelamusi, mis arendavad nende motoorikat ja meeli.
…õpivad paremini koostööd tegema ning loovad ja hoiavad sõprussuhteid. 

VÄÄRTUSED JA VÄÄRTUSKASVATUS

Väärtuskasvatus on osa meie igapäevategevusest, mis väljendub läbi õppe- ja kasvatustegevuste, ühissündmuste, mängude, teemapäevade, täiskasvanute eeskuju ja kõigi huvigruppide omavahelise suhtluse. Peame oluliseks, et kõik rühmad on liitunud „Kiusamisest vabaks!“ programmiga või kasutavad Persona Dolls metoodikat. 

Eesmärgid:

 Lapsed …

...õpivad suhtlema, koostööd tegema ja erimeelsuste korral lahendusi leidma.
…tunnustavad igaühe eripära ja austavad üksteise tundeid.
…on empaatilised ja hoolivad kaaslaste ning keskkonna vastu.
…õpivad vastutama oma tegude eest ning oskavad arvestada teiste heaoluga.
…tunnevad ennast väärtusliku ja ainulaadse isiksusena ning oskavad seista enda eest sõbralikult ja teistega arvestades.
…omandavad aususe, õiglustunde ja hooliva käitumise kaudu arusaama õigest ja valest.
…õpivad väärtustama mitmekesist kultuuri, kombeid ja elukeskkonda.

Teeme nii:

* Väärtustame demokraatlikke suhteid ning lugupidamist nii enda kui teiste suhtes.
* Pakume lastele turvalist ja toetavat keskkonda, kus kõik tunnevad end aktsepteerituna.
* Pakume lastele avatud suhtlemist ja arutelusid väärtuste teemal.
* Õpetajad on eeskujuks läbi oma käitumise ja hoiakute. 

ROBOOTIKA JA DIGITEHNOLOOGIA

Kasutame õppe- ja kasvatustegevuse rikastamiseks erinevaid robootika ja digitehnoloogia võimalusi, mille olulisemateks märksõnadeks on: koostöö, kommunikatsioon, loovus, kriitiline mõtlemine ja probleemide lahendamine. Igas pikemas projektis on kasutatud robootikavahendeid.

 

Põhieesmärgid:

Laste digi- ja tehnoloogia oskuste kujundamine
Programmeerimisalaste baasteadmiste loomine
Loovuse, koostööoskuse ja kriitilise mõtlemise arendamine
Meediakasvatuse rakendamine õppe- ja kasvatustegevustes
Nuti- ja digivahendite turvaline kasutamine

Teeme nii:

* Kasutame tehnoloogiat ja robootikavahendeid mõõdukalt ja tasakaalustatult koos mängu, liikumise ja loovate tegevustega, st eesmärgipäraselt, mitte meelelahutuseks.
* Valime vahendid ja tegevused, mis sobivad laste vanusele, arengutasemele ja individuaalsetele vajadustele.
* Laseme lastel olla on robootika- ja digitegevustes aktiivsed osalejad, mitte vaatlejad.
* Pakume praktiliste ja mänguliste tegevuste kaudu digi- ja robootika ülesandeid, mis arendavad koostööoskust, kriitilist mõtlemist, loogikat ja loovust.
* Räägime digiturvalisusest.
* Lasteaeda lõpetades on lapsed tuttavad allpool nimetatud hariduslike robotitega ning osalevad nn lasteaiasisesel ROBO-Olümpial, kus 6-7-aastased lapsed lahendavad erinevaid ülesandeid kasutades tuttavaid roboteid.

 

Kasutuses olevad hariduslikud robotid ja rakendused:

Hariduslikud robotid: Bee-Bot, Blue-Bot, Ozobot Bit, LegoWeDo2, Dash ja Dot robot, Makeblock mTiny, mTiny avastaja komplekt, tts maastikurobot, Qobo tigu.
Interaktiivsed mängud: Lotte loodusmäng ja jutupliiats.
Kasutusel olevad tahvelarvuti rakendused: ALPA, CodingExpress, Filmora, Go, Happy Color, Harjutaja, Kahoot, Path, QR Scanner, Quiver, Rugged Robot, ScratchJR, Sphero Play, Train, WeDo2.0, Wonder, Xylo.
IPad rakendused ja OSMO mängud: Osmo Masterpiece, NumbersEDU, Osmo World, Tangram EDU.

 

 

 

Viimati uuendatud: 07.11.2025 11:55